Lupa-asioita

Kuten arvelinkin, ei mikään mene niin helposti yhteen putkeen kuin alkuun vaikutti!

Lopputulos on se etten voi saada työlupaa Amerikkaan.
Olin tosiaan yhteydessä CIMOon ja sieltä minulle annettiin kaksi syytä miksi minun ei ole mahdollista saada työlupaa amerikan puolelle;
a) heidän vastavalmistuneella tarkoitetaan siis henkilöä, joka on valmistunut korkeakoulusta.
    Minullahan on menossa toisen asteen opinnot...
b) hevosenhoitajille ei myönnetä työlupia USA:ssa.
    Liekö syy se, että Kentuckyn puolella ja Amerikassa on työvoimaa tarpeeksi ilman ulkopuolisiakin?

Jotenkin en tahtoisi toisaalta uskoa, ettei minulla ole mitään mahdollisuutta päästä Amerikan puolelle. Itsepäisenä aion vielä selvitellä muilta tahoilta, onko minulla mahdollisuuksia.

Hyvät uutiset ovat kuitenkin seuraavanlaisia;
Voin saada työluvan Kanadaan. Enimmäiskesto jaksolle muistaakseni oli 18kk.
Ja työpaikan varmistus on tehty, minulla on asumismahdollisuus tilalla.
Ehdotinkin nyt alustavasti saapumispäiväksi; maanantai 26. elokuuta -13.
Eli neljän kuukauden päästä taidan istuskella lentokoneessa matkalla Kanadaan. :)

Eli jälleen suunnitelmien muutos, toivottavasti nyt siihen pysyvään ja lopulliseen muotoonsa, nyt kun lupa-asiat selkenivät. Missään vaiheessa en ole hylännyt Kanadan tilaisuutta, lähinnä olen pyöritellyt vaihtoehtoja, mutta toiveena oli päästä myös Huntertonille ja kun työtarjous tuli, niin hypin riemusta - kumpikin haluamani asia toteutuu.
- Tai sitten ei, jos en mitään kautta voi saada lupaa niin tyydyn pelkkään mahdolliseen lomailuun, sillä ilman minkäänlaisia lupia en aio lähteä töihin, sillä siinä on enemmän riskejä ja haittapuolia.

Yksi suuri asia, mikä minua Kandassa odottaa, on hevonen.
Nykyisin ruunapoika nimeltään Total Mastery ( Armbro Blondie - Glidemaster)
Hevonen, jonka kanssa harjoitteluni aikana Kentuckyssä, Huntertonilla, rakensin aivan omanlaisen suhteen ja nyt minulla on mahdollisuus nähdä hepo uudestaan ja taas työskennellä sen kanssa. 

Tämän päivän ratsastustunnista kerron huomisen puolella. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti